Presentreklam – ett bra komplement för marknadsföring

De senaste åren har ordet presentreklam dykt upp mer och mer i sammanhang där marknadsföring diskuteras eller bedrivs. Men vad är det här egentligen? Det är inte helt självklart, även om de två ihopsatta orden kan ge vissa ledtrådar.

Present är något man ger bort, reklam i princip är ett annat ord för marknadsföring. Presentreklam innebär således presenter man ger bort i ett marknadsförande syfte. Nu tändes en lampa eller hur? För visst har du någon gång fått en produkt med ett företags logotyp och något käckt budskap på? Det är ingen slump och heller inte enbart en ”schysst grej” från företagen.

Företaget hoppas givetvis att du ska uppfylla målet med deras presentreklam, om det är att du ska bli kund, göra deras varumärkare mer välkänt eller komma ihåg dem nästa gång du ska köpa en viss produkt eller tjänst kan variera. Ibland är det en kombination av alla tre.

Presentreklam används i många olika sammanhang, det kan vara allt från reklamutskick där företag skickar med något fiffigt eller ska kan det vara give aways på mässor eller andra events. Som du säkert vet så varierar det väldigt brett i vad det kan vara för produkter du kan få. Det kan vara allt mellan nyckelband, godis, kläder till tekniska prylar, pennor eller kundvagnsmynt.

Ja egentligen handlar allt om fantasin hos det specifika företaget. Är du själv företagare som går i tankarna att börja med presentreklam för att stärka ditt varumärke eller nå ut med ett budskap? Branschen är större än du tror och det är många som sysslar med den här typen av produkter. Nuförtiden sysslar i princip alla tryckerier med presentreklam.
Ska jag rekommendera en speciell leverantör/återförsäljare av presentreklam så skulle jag dock säga Utslaget.se. De erbjuder beställningar online och har snabb frakt och fördelaktiga priser.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *